ANNA LINDHS MINNESFOND HAR FÅTT EN NY STYRELSE

2012-05-14 PRESSMEDDELANDE

Den 11 maj valdes den nya styrelsen av en enig socialdemokratisk partistyrelse. Ledamöterna kommer från olika håll och segment av samhället. Varken ordföranden eller ledamöterna i Anna Lindhs Minnesfonds styrelse får något arvode för sina insatser, utan arbetar helt ideellt.
- Det är väldigt roligt att vi har fått så bra representanter från både politiken, kultursektorn och näringslivet, säger Mona Sahlin, ordförande i Anna Lindhs Minnesfond. Vi är mitt i processen att utveckla vår verksamhet och behöver därför bra personer som tar oss in i framtiden med inspirerande idéer och viktiga beslut.

Den nya styrelsen består av:

Mona Sahlin

Ledamöter
Jytte Guteland, tidigare SSU-ordförande, socialdemokratisk debattör
Wanja Lundby-Wedin, avgående LO-ordförande
Liza Marklund, författare
Ulrica Messing, VD
Dan Svanell, journalist och PR-konsult
Michael Wolf, VD Swedbank
Rikard Wolff, skådespelare och sångare
Peter Örn, rådgivare, föreläsare och utbildare inom ledarskapsutveckling

Anna Lindhs Minnesfond instiftades för att hedra Anna Lindhs minne och för att visa att våldet inte får övervinna tron på att man genom fredliga medel och demokratiska kanaler kan påverka och förändra. Minnesfonden delar årligen ut Anna Lindh-priset till person, organisation eller projekt som verkar i Anna Lindhs anda.

För mer information kontakta:

Katarina Hellström, kommunikatör
katarina.hellstrom@annalindhsminnesfond.se, 0703-39 65 73